Pagātne iedvesmo izcilībai

New Hanza tapšanas vieta ir vēsturiski piesātināta

Šeit savulaik atradās viens no svarīgākajiem strauji augošās Rīgas transporta, loģistikas un darījumu mezglpunktiem. Dažādu kultūru un ietekmju krustcelēs tā saglabāja savu mugurkaulu — praktisku un lietišķu attieksmi, sastopot gan Austrumu, gan Hanzas savienības dažādās intereses.

Hanzas ielai ir īpaša nozīme Rīgas attīstībā. Tā simboliski savieno Krišjāņa Valdemāra ideālistisko, uz latviešu nācijas nostiprināšanu orientēto prakticismu ar eksporta ostas kosmopolītisko merkantilismu. Vienā tās pusē — buržuāziskais solīdums, kas pēc Rīgas vaļņu nojaukšanas 1857. gadā ļāva turīgajiem iedzīvotājiem uzcelt jūgendstila un eklektikas perioda Iekšrīgu. Otrā — dokeru, nesēju, smago ormaņu, gateru strādnieku, dzelzceļnieku, vešerieņu un fabriku proletariāta valstība.

Toreiz Ganību dambis, kas sākas ziemeļos no New Hanza teritorijas, bija apstādīts ar četrām līganu vītolu rindām, padarot to par skaistu aleju blakus visai prozaiskajam lopu ceļam, kas veda uz pilsētnieku ganībām. Pa šo aleju saulainās pēcpusdienās mīlēja pastaigāties darbīgie Rīgas birģeri un viņu krāšņos krinolīnos tērptās kundzes.

Vēlāk New Hanza teritorijā tika ierīkota Rīgas preču dzelzceļa stacijas ēka. 1872. gadā Rīgā tika izbūvēta dzelzceļa līnija Rīga — Mangaļi, bet jau 1892. gadā — atzarojums uz Andrejsalas elevatoru. 1903. gadā no elevatora atzarojuma 2. kilometrā iekārtoja "Ganību posteni", kur izbūvēja 2 km garu posmu — Rīgas preču dzelzceļa staciju. To veidoja parks vilcienu pieņemšanai un nosūtīšanai, vagonu šķirošanai, preču pagalms, iekraušanas un izkraušanas ceļi. Šodien no minētā palikusi ir tikai patistacijas ēka.